Kniha je zaměřena na dovednosti vedoucích na středních a vyšších manažerských pozicích. Soustředí se na témata jako je leadership, komunikování s různými lidmi, motivování, koučování a rozvíjení potenciálu a schopností pracovníků.
Společně s prvním dílem "Manažer jako druhé řemeslo - V první linii" tvoří jeden ucelený manuál manažerských dovedností.
Původní vydání knihy „Manažer jako druhé řemeslo“ z roku 2020 bylo nově upraveno, rozšířeno a rozděleno do dvou samostatných částí.
První část s podtitulem „V první linii“ přináší v deseti kapitolách základní návod na to, jak zvládnout „řemeslo“ vedení lidí. Je zaměřena na ty vedoucí, kteří přímo řídí nějakou skupinu pracovníků. Jsou to vedoucí oddělení, týmů nebo směn. Ve výrobních firmách se to týká pozic jako je team leader, shift leader nebo mistr.
Druhá, navazující, část nazvaná „V roli leadera“ popisuje v jedenácti kapitolách témata, která jsou v praxi obvykle součástí činnosti středních a vyšších manažerů, ale také top manažerů nebo majitelů firem, kteří řídí celé organizace.
Kniha „Manažer jako druhé řemeslo - V roli leadera“ obsahuje následující kapitoly:
- Manažer v roli leadera
- Návyky efektivního leadera
- Manažerská pochůzka
- Změna v životě manažera
- Nakládání s časem
- Komunikace s různými typy lidí
- Potenciál pracovníků a cílený rozhovor
- Koučování
- Týmová práce
- Motivace
- Ownership
O autorovi:
Ing. Dušan Jílek - lektor, kouč, poradce
Nezávislý lektor, trenér, kouč a poradce s více než 31letou praxí v oblasti managementu a prodeje.
Vytvářím a dodávám mým klientům tréninky a školení šitá na míru. Rozvíjím komunikační a řídící schopnosti vedoucích pracovníků a manažerů. Vedu praktické tréninky obchodních a komunikačních dovedností pro obchodníky.
Pracuji rovněž jako kouč zaměřený na individuální koučink. V této roli spolupracuji nejčastěji s manažery a specialisty v různých pracovních pozicích a pomáhám jim nalézat nejlepší cesty ke zvládnutí jejich profesionálních úkolů, nalezení jejich silných stránek a rozvinutí jejich osobního potenciálu.
V poradenské práci se zaměřuji zejména na podporu změn, využití potenciálu zaměstnanců, řízení obchodu a využití klientské báze.