Inovace ve školní praxi
Akreditovaný workshop pro pedagogické zaměstnance.
Absolvent získá informace a praktické dovednosti z oblastí, které jsou aktuálně ve škole velmi žádané. Nejdříve se seznámí s problematikou narušených komunikačních schopností (Mgr. et Mgr. Barbora Habartová) a poté se prakticky vyzkoušejí Feuersteinovu metodu obohacování slovní zásoby včetně vypracovávání několika úkolů. V odpoledních hodinách si vyzkoušejí rozpoznat projevy kyberšikany (Mgr. et Bc. Andrea Kretíková, MSc.) a jak lehké/obtížné je s těmito projevy pracovat. Nakonec si účastníci s pomocí Mgr. Michala Jahna vyzkoušejí vyhodnotit klima ve třídě a získají schopnosti aktivní práce s tímto prostředím včetně řešení konkrétních problémů
Délka trvání: 8 hodin tzn. 4 řečníci a 4 workshopy po 2 hodinách
Obsah - podrobný přehled témat výuky a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace:
08:15 – 09:00
Registrace účastníků
09:00 – 09:15
Zahájení konference
09:15 – 10:45
Mgr. et Mgr. Barbora Habartová
Podpora žáků s narušenou komunikační schopností ve škole
Barbora Habartová vystudovala speciální pedagogiku a logopedii v Čechách a na Slovensku. Pracuje jako praktická logopedka a speciální pedagožka. Ve své praxi pracuje každý den s dětmi se speciálními potřebami z oblasti sluchových a řečových vad. Díky své aktuální pozici ve specializované škole v Ječné ulici s Praze se setkává s dětmi s logopedickými vadami od mateřské po střední školu. Ve svém příspěvku představí typy logopedických vad, jejich rozpoznávání, kategorizaci a práci nejen s žáky samotnými, ale i s dalšími osobami zainteresovanými do vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností.
Anotace: Děti s problematickou narušené komunikační schopnosti a práce s nimi v běžné třídě.
11:00 – 12:30
Mgr. Alžběta Helena Bělovská
Feuersteinova metoda v praxi (nejen) u dětí
Alžběta Bělovská je vystudovaná učitelka, v posledních letech se však profiluje především jako lektorka FIE (Feuersteinovy metody). Má za sebou více než dvaceti pětiletou učitelskou praxi na základních školách různého typu vzdělávání. V současné době vyučuje metodu FIE na základní škole. Vede školení i praktické workshopy, jejím cílem je rozšiřování povědomí o Feuersteinově metodě pro i mimo pedagogickou veřejnost. Její nadšení pro výuku a pro osobní rozvoj nejen u dětí jsou založené na celoživotním vzdělávání a praktických výsledcích, se kterými se setkává ve své každodenní praxi.
Anotace: Příspěvek přiblíží metodu „Instrumentální obohacování“ jako jednu z možností podpory rozvoje slovní zásoby nejen u dětí, ale také u dospělých. Praktickým nácvikem představí klíčové principy prvky metody FIE, stejně jako její výhody oproti jiným obohacovacím metodám.
12:30 – 13:30
Oběd
13:30 - 15:00
Mgr. et Bc. Andrea Kretíková, MSc.
Kyberšikana v praxi aneb šikana „bez modřin“
Kyberpsychologie, poradenství i andragogika, to vše má vystudované Andrea Kretíková. V posledních letech všechny své zkušenosti snoubí v kurzech o kyberprostoru či tzv. digitálním wellbeingu. Pro účastníky si připravila příspěvek o kyberšikaně. Účastníci po absolvování workshopu budou schopni formulovat rozdíly mezi šikanou a kyberšikanou, budou mít přehled o potenciálních rizikových skupinách napříč věkovými strukturami a zároveň získají přehled o možných preventivních nástrojích i způsobech práce a péče o oběti i agresory kyberšikany.
Anotace: Workshop bude využívat metodu frontální výuky doplněnou diskusemi, praktické prací ve dvojicích a aktivním vyhledáváním informací na internetu. Absolventi získají schopnost kyberšikanu rozeznat a aktivní s ní pracovat.
15:15 – 16:45
Mgr. Michal Jahn
Třídní klima v klidu
Michal Jahn absolvoval Univerzitu Palackého v Olomouci obor Management životního stylu – zážitková pedagogika. Již při studiu založil vzdělávací neziskovou organizaci Hnutí Žebřík, která usiluje o všestranný rozvoj člověka pomocí zážitkové pedagogiky. Absolvoval zahraniční studijní pobyt na Linköping University ve Švédsku, kde studoval Experiential Education. Dlouhodobě se zabývá zážitkovou pedagogikou, psychologií, osobnostním rozvojem a to ve školství, neziskové sféře, ale i v korporátním prostředí.
Anotace: Příspěvek se zaměří na třídní klima a práci s třídním kolektivem ze všech úhlů pohledu od prvotní diagnostiky až po práci s jednotlivci. Přednášející představí praktické hry a činnosti pro práci se skupinou i jednotlivci.
16:45
Shrnutí programu a rozloučení
17:00
KONEC
Přihlaste se přes náš e-shop nebo na e-mailu anita.avdicova@everesta.cz.