Mentoring (s akreditací MŠMT-DVPP)


Tento produkt již není v nabídce.


Mentoring (s akreditací MŠMT-DVPP)

Akreditovaný on-line kurz pro pedagogy.

 

Didaktické cíle:

Absolvent zvládá poskytovat poradenství v rámci sebevzdělávání, vede začínající učitele. Předává znalosti a dovednosti nezbytné pro vykonávání učitelské praxe. Umí pomoci začínajícímu učiteli s adaptací a socializací v novém prostředí.

Absolvent kurzu umí vysvětlit základní pojmy mentoringu a jeho techniky. Zná vztahy mezi účastníky mentoringu a jaký je třeba dodržovat etický kodex při mentorování. Rozumí přínosům mentoringu v prostředí školy a seznámí se s dalšími možnostmi podpory mentorovaných osob. Umí definovat cíle mentorování a seznámí se s tím, jak vést konstruktivní rozhovor. Zná význam „sebereflexe“ a techniky poskytování zpětné vazby.

Ostatní cíle:

Cílem je rozvoj specifických odborných i osobnostních kompetencí, které umožní učiteli dobře vykonávat svou práci a stát se skutečným profesionálem. Za neméně důležitý cíl, zvláště u začínajících učitelů, je pak považována adaptace a socializace v novém prostředí. Mentoring pomáhá k zavedení Age managementu do školství, úspoře prostředků na externí vzdělávání, zlepšování vztahů ve sboru a celkovému klimatu školy. Také předává odpovědnost jednotlivým mentorům na zkvalitňování výuky ve škole.

Hodinová dotace:      24 hodin

 

Obsah

Hodinová dotace

1. den

 

 

Obecný úvod do mentoringu pro pedagogy

  • vysvětlení základních pojmů mentoringu, mentor, mentee,
  • obecné techniky mentoringu

2 hodiny

Vztah mentora

  • mentee – objasnění vztahu mentora
  • role mentora
  • osobnostní charakteristiky mentora
  • Etické kodexy při práci mentora

2 hodiny

Mentoring a jeho přínosy pro pedagogické pracovníky

  • Rysy dobré učitelské práce
  • Indikátory dobrého pedagogického výkonu

2 hodiny

Mentoring a další  formy  podpory 

  • mentoring jako forma kolegiální podpory
  • strategie dobré školy
  • Zásady individuální práce s lidmi – mentoring, poradenství koučink, terapie

2 hodiny

2. den

 

Definování cílů a dojednávání  spolupráce 

  • kompetence mentora
  • techniky mentorování

2 hodiny

Konstruktivní  rozhovor 

  • techniky a vedení konstruktivního rozhovoru
  • základní pojmy

1 hodina

Umění  naslouchat a aktivní  naslouchání 

  • základní pojmy aktivního a empatického naslouchání
  • techniky aktivního naslouchání
  • Model GROW a jeho praktické procvičení

2 hodiny

Konstruktivní  dotazování 

  • techniky a vedení konstruktivního dotazování

1 hodiny

+ praktické cvičení 

  • nácvik vedení konstruktivního rozhovoru
  • nácvik konstruktivního dotazování

2 hodiny

3. den

 

(Sebe)Reflexe – vysvětlení základních pojmů sebereflexe

1 hodina

Poskytování  zpětné  vazby 

  • techniky poskytování zpětné vazby
  • plánování osobního růstu

2 hodiny 

Význam kontextu pro fungování mentoringu 

  • charakteristika mentorinku,
  • techniky mentoringu

2 hodiny

Společné uzavírání a hodnocení  kurzu 

  • shrnutí obsahu kurzu
  • dotazy
  • diskuze

1 hodina

+ Praktické cvičení  

  • nacvičování poskytování zpětné vazby a reflexe ve skupinách.

2 hodiny

Lektoři programu:

  • Mgr. Pavlína Šlajsová
  • Mgr. Michal Jahn
  • Mgr. Jiří Hruška
  • Lukáš Jaworek

Cena programu: 2 700,-

Nákupní košík
  • počet položek0
  • cena celkem:0 Kč
zobrazit obsah