Pedagogické minimum pro instruktory odborného výcviku - MSMT-12085/2020-1/124
Potřebujete si doplnit akreditované vzdělání, abyste mohli vyučovat např. jako mistr/mistrová? Tento program je určen především pro tyto odborníky z praxe, například kadeřnice, kosmetičky, maséři, truhláři či jiná řemesla. Slouží tedy k lepšímu předání svých odborných dovedností a vědomostí studentům, učňům nebo dospělým. Kurz je dále určen pro absolventy odborných škol, odborníky z praxe, kteří se chtějí věnovat výchově a vzdělávání mládeže.
Hodinová dotace: 40 (1 hodina = 45 min)
Vstupní předpoklady: ukončené středoškolské vzdělání s maturitou (dle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů)
Forma: Prezenčně
Místo: Brno, budova RHK, Výstaviště 1
Datum konání: 12. 10., 19. 10., 26. 10., 2. 11., 9. 11. + 16. 11. zkouška
Čas: 9.00 - 15.30 hod.
Způsoby ověření získaných znalostí a dovedností:
Obsah a harmonogram závěrečné zkoušky (např. test, ústní zkouška, praktická zkouška):
Odevzdání a úspěšná obhajoba závěrečné práce – účastníci si vyberou téma ze seznamu podle tematických okruhů, které jsou náplní kurzu. K dispozici mají také konzultanta pro vypracování závěrečné práce z lektorského týmu, popř. si mohou po dohodě s garantem programu zajistit konzultanta vlastního. Práce bude koncipována tak, aby účastníci museli použít znalosti a dovednosti z kurzu a implementovat je do své praxe. U obhajoby bude posuzována věcná i formální správnost a vztah k zaměření programu.
Ústní zkouška – prověří především schopnost účastníků programu aplikovat znalosti a dovednosti v praxi a chápat souvislosti mezi jednotlivými tématy. Během zkoušky budou položeny 2-3 hlavní otázky, které mohou členové komise rozvinout doplňujícími otázkami.
Ústní zkouška proběhne před tříčlennou komisí spolu s obhajobou závěrečné práce. Celková délka trvání obhajoby a ústní zkoušky činí 45 minut.
Účast na kurzu musí být min. 80%
Hodnocení úspěšnosti závěrečné zkoušky: Pro úspěšné složení zkoušky je nutné, aby účastník v obou částech (obhajoba i zkouška) obstál na více než 70 %.
Učební plán
Název tematického celku |
Počet hodin teoretické výuky |
Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci |
1 |
psychologie |
7 |
pedagogika |
8 |
metodika |
8 |
didaktika |
8 |
komunikační dovednosti |
4 |
organizace práce jednotlivců i kolektivů |
2 |
Dokumenty školy |
2 |
Celkem |
40 |
Učební osnovy:
Název předmětu |
Počet hodin teoretické výuky (vyučovací hodina = 45 minut) |
Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci |
1 hodina |
Psychologie Základy psychologie
Pedagogická psychologie
Sociální psychologie
|
7 hodin
|
Pedagogika Základy pedagogiky
Sociální pedagogika
Speciální pedagogika
|
8 hodin
|
Metodika Frontální vs. Interaktivní výuka
Interaktivita a dynamika výuky při praktickém výcviku
Kolbův učební cyklus a jeho praktické uplatnění praktickém výcviku Struktura přípravy praktického výcviku
Vedení administrativní agendy
Zásady ověřování znalostí a dovedností Hodnocení
|
8 hodin
|
Didaktika Didaktika učení
Didaktika praktického výcviku
Nejčastější metody praktického výcviku
Didaktické pomůcky - jejich využití a omezení
E-learning a výukové programy |
8 hodin
|
Komunikační dovednosti Verbální a neverbální komunikace
Komunikační dovednosti v práci instruktora
Nástroje efektivní komunikace
Základní pravidla pedagogické komunikace
|
4 hodiny
|
Organizace práce jednotlivců i kolektivů
|
2 hodiny |
Dokumenty školy
|
2 hodin |
Celkem |
40 hodin |
Lektor:
Mgr. Lumír Mořkovský
Lumír Mořkovský se věnuje podnikání a vzdělávání. Jeho vzdělávacími obory jsou zejména komunikace mezi lidmi, ve firmách, dále styly vedení, Time management, aseritivita, popřípadě obory věnované mediálním, anebo marketingovým otázkám.
Lektor vychází především ze zkušeností své pracovní praxe. Ve světě médií, soukromých firem, komunikací s lidmi a marktingovou činností je přes dvacet let.
Při vedení kurzů dává velký prostor účastníkům k vyjádření jejich názorů a potřeb.
Praxe v oblasti firemního vzdělávání od roku 2015.