Víte, že manažer stráví komunikací až 80 procent svého času?
Dobrý manažer nesedí někde sám ve své kanceláři nebo věži ze slonoviny, ale často a intenzivně komunikuje. Časové snímky pracovního dne manažera ukazují, že komunikací stráví až 80 procent svého času. Přesto — nebo možná právě proto — se komunikace týká nejvíce nářků. Stěžují si manažeři i podřízení. Manažeři si stěžují na to, že je nikdo neposlouchá, podřízení, že jim toho vedoucí buď málo sdělují nebo že mluví až příliš.
Náš přístup k výcviku vychází z koncepce transakční analýzy.
Přínos modulu:
- Poznání různých rovin a způsobů komunikace
- Uvědomění si, jak můj vlastní komunikační styl ovlivňuje komunikaci druhé strany
- Jak musím věci sdělovat, aby byly slyšeny
- Jak komunikovat, aby druhá strana udělala co chci já
- Co dělat, abychom odolali manipulaci
Obsah modulu:
- Jaký je můj preferovaný komunikační styl?
- Komunikace jako posloupnost transakcí
- Dorozumívání a naše ego stavy
- Co je a co není asertivita
- Asertivní práva a povinnosti
- Individuální dispozice pro asertivitu, předpoklady o nás samých, předpoklady o druhých
- Jak říci „ne“ a nezničit přitom vztah
- Jak nesklouznout do pasivity a defenzivního chování
SETKÁNÍM VÁS BUDE PROVÁZET: PhDr. Michal Čakrt
Je absolventem New York University, Karlovy univerzity, Harvard Business School, kde získal certifikáty z oblasti managementu a organizačního chování a University of Pittsburgh, kde se věnoval studiu ekonomie a sociologie, dalšího vzdělávání
a managementu.
Manažerskou praxi získal jako manager v Deloitte & Touche a senior consultant v CAPA, consulting agency. Od roku 1999 pracuje jako samostatný konzultant a lektor. Přednášel na řadě amerických (University of Calgary, University of Pittsburgh, University of California, University of Texas) i evropských univerzit (Zagreb University).
Vytváří metodiky pro mapování manažerských rozvojových potřeb. Věnuje se oblastem motivace, vedení lidí (leadershipu), týmové spolupráci, skupinovému rozhodování a řešení úloh, organizačních struktur a výstavby organizace, manažerské komunikace a prezentačních dovedností, zvládání konfliktů, vyjednávání a mediace, organizační změny.
Je autorem knih Typologie osobnosti pro manažery, Konflikty v řízení a řízení konfliktů, Typologie osobnosti: Přátelé, milenci, manželé, dospělé a děti.