Dnešní mladá generace je na internetu jako doma. Jejich revírem je internet, jejich tempo je vražedné, jejich protivníkem je záplava informací a oceán dat, v kterých je nutné se zorientovat. Naučte se to také. Není to těžké.
Na kurzu se naučíte správně pracovat s internetovým prohlížečem a vyhledávat požadované informace prostřednictvím běžných vyhledavačů. Získáte užitečné tipy pro vyhledávání, poznáte zajímavé informační zdroje pro vybrané oblasti, seznámíte se s dalšími funkcemi Googlu. Vše si vyzkoušíte v praxi, tady teorie nemá své místo.
OBSAH:
1. část
- Co hledáme a proč to hledáme na internetu?
- Internetové prohlížeče (Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox).
- Práce s prohlížečem – nastavení, okna, záložky/oblíbené, základní užitečné triky.
- Vyhledavače Google a Seznam.
- Praktická cvičení ve vyhledávání podle volby účastníků.
2. část
- Praktické cvičení ve vyhledávání.
- Zdroje statistických dat a oficiální důvěryhodné zdroje informací.
- Užitečné weby pro vybrané oblasti.
- Proč se nebát vyhledávání v angličtině.
- Vlastní průzkum a sběr dat.
- Další triky, možnosti Googlu, důvěryhodnost Wikipedie a sociálních sítí atd.
!!! Účastníci mohou pracovat na našich počítačích, ale velmi doporučujeme přinést si na kurz vlastní notebook.
KURZ JE URČEN:
Všem, kteří potřebují na internetu vyhledávat potřebné a důvěryhodné informace. Uživatelům internetu se základními a mírně pokročilými znalostmi.
Kurz povede: Ing. Jiří Bábek
Absolvent Fakulty Financí a účetnictví VŠE Praha, obor Finance s vedlejší specializací Manažerská sociologie a psychologie.
Od roku 2006 pracuje v oblasti zpracování analýz, rešerší a vyhledávání informací. Svou profesní kariéru zahájil ve vzdělávací agentuře, poté působil jako ekonomický analytik Hospodářské komory České republiky, kde pracoval v Oddělení zpracování informací a v Oddělení evropských záležitostí. V roce 2010 se stal marketingovým manažerem společnosti Everesta, kde měl za úkol řídit realizaci rebrandingu společnosti, analytickou podporu celého procesu a vybudování týmu podpory prodeje. Dlouhodobě se zabývá sociologickými výzkumy a mimo jiné působí jako nezávislý žurnalista, kromě internetových médií publikoval např. v Hospodářských novinách.
Jeho zaměřením jsou práce s daty, průzkumy, analýzy, marketing. Má zkušenosti s vyhledáváním informací a sběrem dat jak z Evropské unie, tak i z menších regionů ČR.
K ceně bude připočteno DPH v zákonné výši. Při účasti 2 a více osob z jedné organizace nebo při společném přihlášení dvou a více fyzických osob sleva 5%.