Pracovní doba, překážky v práci a dovolená - v příkladech
Sladit požadavky na ekonomický provoz zaměstnavatele s požadavky zákona na úpravu pracovní doby může být oříšek. Poradíme vám, jak na to v příkladech z praxe.
Všichni známe jednotlivé pojmy, nicméně občas se hodí si je připomenout, ale především i poukázat na to, co se jak a kde řešilo, a co by se mohlo hodit do budoucna. V rámci diskuse si můžeme říci, kdo se s čím potkal a na co si dávat pozor.
Cíl semináře:
- připomenout si základní pojmy a specifikace jednotlivých institutů
- poukázat na jednotlivé příklady a problémy z praxe
- probrat možná doporučovaná řešení
Obsah:
- Pracovní doba
Základní vymezení a specifika
Pracovní doba
Specifika práce z domova (tzv. home office)
- Překážky v práci na straně zaměstnance
Základní vymezení a specifika
Náhrady mzdy
Mateřská, rodičovská, otcovská dovolená
Poskytování dlouhodobé péče (ošetřovatelské volno)
- Překážky v práci na straně zaměstnavatele
Základní vymezení a specifika
- Dovolená
Základní vymezení a specifika
Vznik nároku na dovolenou
Čerpání dovolené
Seminář je určen:
pro zaměstnavatele (podnikatele), personalisty - HR, mzdové účetní, vedoucí pracovníky, zaměstnance a další zájemce
Forma: Webinář
Lektor:
Mgr. Ondřej Jindra
Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy.
Pracuje na pozici Compliance specialist pro Českou a Slovenskou republiku ve společnosti Danone, a.s. a zároveň je odborným spolupracovníkem v advokátní kanceláři Mgr. Václava Jindry.
Ve své praxi se zaměřuje především na pracovněprávní problematiku, ochranu osobních údajů, zdravotnické právo a obchodní právo. Vyučuje na soukromé vysoké škole AMBIS obor obchodní právo.