Rozvojový program pro mistry


Cena11 600 Kč

Rozvojový program pro mistry

Linioví manažeři ve výrobním podniku mají velký vliv na úspěšnost výrobních procesů. Vzhledem k tomu, že na mistry jsou kladeny velké nároky v oblasti výkonnosti, efektivity i kvality práce je program zaměřený na jejich celkový trvalý rozvoj.

 

Modul 1: Jak být dobrým manažerem v první linii

Nároky kladené na mistra a supervizora

  •     odborné znalosti mistra a supervizora a osobnostní kompetence
  •     možnosti doplnění odborných znalostí v kooperaci s vývojem technologií v daném oboru
  •     manažer x specialista – rozdíly
  •     jaký by měl být mistra a supervizor (charakteristiky)
  •     přirozená autorita a její budování v praxi
  •     autodiagnostika – test

Pozice mistra a supervizora v pracovním kolektivu

  •     vztah firma – mistra a supervizor – pracovník
  •     loajalita a sounáležitost s firmou
  •     role mistra a supervizora v budování podnikové strategie

Cesty rozvoje mistraa a supervizora

  •     SWOT analýza – analýza vlastních silných a slabých stránek, odhalení rezerv
  •     individuální doporučení

Role liniového pracovníka ve společnosti

  •     vysvětlení pojmů vize, mise, strategie, cíl společnosti
  •     souvislost každodenní práce liniového manažera se strategií firmy

Úloha mistra a supervizora ve společnosti

  •     výběr a budování týmu
  •     plánování a řízení aktivit týmu a jednotlivců
  •     efektivní delegování úkolů
  •     poskytování zpětné vazby – pochvala a výtka
  •     řízení a hodnocení výkonu
  •     koučování, rozvoj a udržení si jednotlivých členů týmu

Autorita mistra a supervizora

  •     jak vidím sám sebe a svoji autoritu mezi podřízenými – test
  •     přirozená autorita a její budování v praxi
  •     autorita versus loajalita a sounáležitost s firmou

Modul 2: Jak se domluvit s různými typy lidí

Význam komunikace v práci mistra a supervizore/vedoucího mistra a supervizorů

  •     co je komunikace, zásady efektivní komunikace
  •     verbální a neverbální komunikace
  •     řídící procesy a úloha komunikace v nich
  •     proces komunikace a její hlavní cíl
  •     jak mi dobrá komunikace pomůže v mé práci
  •     komunikační bariéry a jejich odstraňování

Testy zaměřené na komunikační dovednosti jednotlivců

 

Nástroje efektivní komunikace

  •     cvičné komunikační situace
  •     kladení otázek a naslouchání
  •     empatie a pozitivní vyjadřování
  •     trénink v modelových situacích z práce mistra a supervizora (zadávání úkolů, vysvětlování, reporting, zpětná vazba)

Identifikace komunikačních stylů a typů

  •     styly komunikace
  •     komunikační typy lidí
  •     autodiagnostika vlastního komunikačního typu
  •     identifikace komunikačních typů
  •     taktika jednání s různými lidmi a v různých situacích
  •     strategie vyjednávání

Praktický nácvik modelových situací – hraní rolí

  •     typické situace z praxe účastníků – přidělování práce, kontrola zadaných úkolů, hodnocení práce, vedení porady, sdělování vnitrofiremních informací, vedení porad, řešení sporů a konfliktů na pracovišti apod.

Modul 3: Zvládání náročných situací a konfliktů

Vymezení konfliktů

  •       typické konfliktní situace z praxe účastníků
  •       jak se cítím, když jsem v konfliktu a když musím jednat asertivně
  •       povaha, zdroje a příčiny konfliktů – konflikt jako přirozená součást života
  •       konfliktní klient
  •       možné pozitivní přínosy dobře vyřešeného konfliktu

Techniky podporující efektivní komunikaci v konfliktní situaci - trénink

  •       optimalzace stylu komunikování s ohledem na specifika telefonické komunikace

Strategie zvládání konfliktů

  •       autodiagnostika preferovaného stylu
  •       volba vhodného stylu podle situace a druhu konfliktu
  •       sociální zdatnost a složky sociální interakce
  •       profesionální jednání v konfliktní situaci (kontrola emocí)
  •       postup řešení konfliktu
  •       trénink v modelových situacích: volba a aplikace vhodné strategie zvládání konfliktu

Komunikační styly

  •       autodiagnostika převažujícího stylu komunikace
  •       pasivita x agresivita x asertivita
  •       manipulace a její druhy

Co je to asertivita a její pozitivní chápání

  •       proč a kdy jednat asertivně
  •       slušné sebeprosazení
  •       model OK – OK

Principy asertivního jednání

  •       tři kroky asertivní reakce
  •       umění prosadit se
  •       asertivní práva a jejich aplikace v pracovním životě
  •       klíčové asertivní techniky

Využití asertivních technik v telefonické komunikaci

  •       modelové situace
  •       rozbor a zpětná vazba
  •       doporučení pro další rozvoj

Modul 4: Vední lidí a týmů, leadership, delegování

Styly vedení

  •     efektivní a praktické způsoby vedení pro různé situace a různé týmy
  •     osobnostní vedení
  •     situační vedení a jeho nástroje
  •     autodiagnostika vlastního řídícího stylu

Efektivní způsoby vedení

  •     osobnostní systém
  •     situační vedení (přikazování, podporování, koučování a delegování)
  •     řízení podle cílů
  •     definice cílů, kritéria SMART
  •     cyklus řízení – zadávání cílů, rozpad cílů na úkoly, zadávání úkolů, řízení průběhu, kontrola, hodnocení

Vedení a podpora lidí při plnění cílů

  •     vedení jako klíčová součást řízení
  •     pomoc a podpora lidem při plnění úkolů
  •     aplikace různých přístupů vedení v modelových situacích
  •     průběžná kontrola a korektivní zpětná vazba

Správné zadávání úkolů

  •     jak komplexní úkoly rozdělit jednotlivým pracovníkům
  •     srozumitelná formulace úkolu
  •     ověření pochopení úkolu pracovníkem
  •     jak zatáhnout zaměstnance do řešení úkolu, aby jej vzal za svůj a přistoupil k němu s chutí (cíl místo úkolu)

Vedení porad

  •     informování lidí
  •     prezentační dovednosti
  •     jak vést poradu, aby byla efektivní

Delegování – nástroj motivace a vedení lidí

  •     co lze a co nelze delegovat
  •     výběr vhodné osoby
  •     technika delegování – praktický nácvik

Řešení krizových situací při komunikaci

  •     základní kroky pro efektivní vyřešení krizové situace a jejich aplikace pro různé situace z praxe
  •     sdělování nepříjemných zpráv
  •     efektivní poskytování zpětné vazby
  •     konstruktivní sdělování kritiky a výtky

Konflikty na pracovišti

  •     konflikt jako běžná součást života
  •     typy a povaha konfliktů, možné přínosy konfliktu
  •     zdroje, příčiny a příznaky konfliktů, diagnostika zdrojů a příčin strategie zvládání konfliktů, předcházení konfliktům

Jednání s problémovými typy lidí

  •     negativní chování
  •     osobní neshody
  •     mnohomluvný nebo nemluvný člověk
  •     zvládání agrese a manipulace

Praktický nácvik řešení vybraných situací z praxe, hraní rolí

 

Cenové podmínky:

11.600,- celý kurz/osoba

Lze si vybrat také jednotlivé moduly: 1 modul 3.700,-Kč, 2 moduly 6.400,-Kč, 3 moduly 9.000,-Kč

K ceně kurzu bude připočtena DPH v zákonné výši.

 

Lektor

Ing. Josef Studený

lektor, kouč, konzultant

Obchodní a manažerské zkušenosti získal během 7 let působení v ICT oblasti a spoluprací s velkými mezinárodními společnostmi.

Trenérské zkušenosti získal ve společnosti Dynargie a následně je rozšiřoval v Dynamicus®.

Od roku 2003 se profesně a lektorsky zabývá tématy Manažerské dovednosti, Komunikační dovednosti, Řešení konfliktů, Řízení času a priorit, Obchodní dovednosti, Prezentační dovednosti a Motivace.



                     

Nákupní košík
  • počet položek0
  • cena celkem:0 Kč
zobrazit obsah