Aktivní učení
Aktivní učení se na první pohled nezdá nějak zvlášť účinné, zajímavé ani fascinující, ale funguje nejlépe ze všech metod.
Komu je kurz určen:
Pro všechny pedagogy základních a středních škol.
Obsahová náplň:
- Co vše zahrnuje aktivní učení a jak jej zařadit do výuky
- Praktické ukázky vhodných výukových metod
- Jak zúročit model třífázového učení E-U-R
- Jak na hodnocení při aktivním učení
- Jak poskytnout žákovi zpětnou vazbu: podporující, motivující, nepodjatou
Cíle a přínosy:
Účastníci si společně vytvoří přehled nejčastěji používaných metod aktivního učení (učení, při kterém je aktivní žák).
Na praktickém příkladu zjistí, jak lze tyto metody v rámci výuky řadit do funkční vyučovací jednotky, při které se žák učí nejen daný obsah, ale i důležité životní dovednosti.
Východiskem tohoto tématu je konstruktivistická pedagogika, která vychází z předpokladu, že si žák své vlastní poznání buduje (konstruuje) sám na základě svých praktických zkušeností.
Základem je model třífázového učení: evokace – uvědomění si významu – reflexe (E-U-R).
Na základě sdílených zkušeností a s podporou vytvořeného zásobníku metod si účastníci vytvoří prvotní seznámení s modelem E-U-R, který mohou využít ve svém předmětu.
Lektorka:
Mgr. Ivana Chramostová, Ph.D., MBA
Absolventka PF Ostravské university – obor pedagogika a psychologie, 1. stupeň ZŠ; PF UK v Praze – studium pro vedoucí pedagogické pracovníky, CEMI MBA Studies Praha – Executive MBA a doktorského studia v oboru pedagogika na Dolnoslezské vysoké škole ve Wroclawi.
Pracovala jako učitelka 1. st. a 2. st. Vykonávala funkci ředitelky školy a školní inspektorky.
Byla hodnotitelem a zpravodajem projektů OPVK a OP VVV. Věnuje se publikační činnosti, managementu. Již 20 let pracuje jako lektor v oblasti vzdělávání dospělých.
Ivana Chramostová vede kurzy vzdělávání pedagogů, manažerů a podnikatelů, managementu osobního rozvoje, manažerské kultury a etiky, personálního managementu, strategického managementu a účastní se poradenských programů pro osoby evidované na úřadu práce.
Při vedení kurzů dává velký prostor účastníkům k vyjádření jejich názorů a potřeb. Preferuje individuální přístup, přátelskou pracovní atmosféru s přiměřenou mírou humoru a vysokou koncentrací na výkon.