Badatelsky orientovaná výuka - webinář


Cena1 650 Kč

Badatelsky orientovaná výuka

Na badatelsky orientovanou výuku musí být žáci připraveni. Musí být schopni převzít za své učení zodpovědnost.

 

Badatelsky orientované učení vyvolává vlastní aktivitu žáka, který dělá rozhodnutí o tom, co bude dělat. Měl by vědět, co se od něj očekává a svůj výkon podle toho též hodnotit. Učitel navádí, pomáhá a povzbuzuje. Je to postup budující kompetenci k celoživotnímu osobnímu růstu (růstové myšlení).

 

Komu je kurz určen:

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Učitelé speciálních škol
  • Asistenti pedagoga

Obsahová náplň:

  • Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je aktivizační metoda výuky, která klade hlavní důraz na vlastní práci a prožitek žáka.
  • Je jednou z efektivních strategií pro vzdělávání, kterou lze úspěšně začlenit do vzdělávacího procesu při práci s žáky v heterogenní třídě.
  • Strategie je svým přesahem vhodná jednak pro přírodovědné předměty, tak pro předměty humanitní.
  • Jde o dlouhodobý nástroj práce ve třídě, skupině či s jednotlivcem, který učí vědeckému a kritickému myšlení, kdy jeho jednání směřující k aktivnímu řešení problému.
  • Badatelství (BOV) využívá problémových situací, které v žácích vzbuzují potřebu zjistit, jak věci fungují.
  • Žáci kladou otázky, formulují hypotézy, plánují postup jejich ověření, provádějí pokusy, vyhledávají a třídí informace, vyhodnocují výsledky a formulují závěry, které prezentují.
  • Spolu s lektorkou budou účastníci společně definovat základní kroky, které pomohou začlenit BOV do vzdělávání.
  • Seminář představí pedagogům praktické námětya badatelské aktivity,které mohou realizovat ve výuce různých předmětů.
  • Plánované aktivity jsou zaměřeny na formativní hodnocení, povedou žáky k sebehodnocení, vrstevnickému hodnocení a k tvorbě žákovských portfolií.

le a přínosy:

Cílem vzdělávacího programu je ukázat pedagogům, jak zavést do výuky účinné metodické přístupy zaměřené na propojování poznatků a dovedností z různých oborů, které jsou užitečné pro reálný život, jak propojit sociální a občanské kompetence s učivem a vést žáky k aktivnímu učení, kreativnímu myšlení, hledání souvislostí s praktickým životem a vytváření důležitých sociálních dovedností v kolektivu třídy.

 

Lektorka:

Mgr. Ivana Chramostová, Ph.D., MBA

Absolventka PF Ostravské university – obor pedagogika a psychologie, 1. stupeň ZŠ; PF UK v Praze – studium pro vedoucí pedagogické pracovníky, CEMI MBA Studies Praha – Executive MBA a doktorského studia v oboru pedagogika na Dolnoslezské vysoké škole ve Wroclawi.

Pracovala jako učitelka 1. st. a 2. st. Vykonávala funkci ředitelky školy a školní inspektorky.

Byla hodnotitelem a zpravodajem projektů OPVK a OP VVV. Věnuje se publikační činnosti, managementu. Již 20 let pracuje jako lektor v oblasti vzdělávání dospělých.

Ivana Chramostová vede kurzy vzdělávání pedagogů, manažerů a podnikatelů, managementu osobního rozvoje, manažerské kultury a etiky, personálního managementu, strategického managementu a účastní se poradenských programů pro osoby evidované na úřadu práce.

Při vedení kurzů dává velký prostor účastníkům k vyjádření jejich názorů a potřeb. Preferuje individuální přístup, přátelskou pracovní atmosféru s přiměřenou mírou humoru a vysokou koncentrací na výkon.

Nákupní košík
  • počet položek0
  • cena celkem:0 Kč
zobrazit obsah