Efektivní komunikace pedagogů
Pedagogická komunikace je specifickou formou komunikace sociální.
Jde při ní o dorozumívání, sdělování určitých významů v sociálním chování.
Komu je kurz určen:
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
- Učitelé speciálních škol
- Asistenti pedagoga
Obsahová náplň:
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj dovedností efektivní komunikace a její aplikaci v praxi. Pedagogickým pracovníkům budou představeny metodické postupy v oblasti identifikování a analýzy stereotypů a bariér v komunikaci a změny v komunikaci na základě procvičení a sebereflexe. Program bude zaměřen na osobnost žáků, rozvoj jejich efektivní komunikace, sebevědomí a respektu.
- Efektivní komunikace a filozofie dialogu
- Principy efektivní komunikace, asertivity v každodenních situacích pedagogického pracovníka
- Praktické aktivity v oblasti efektivní komunikace v prostředí školy, stereotypy a bariéry
- Komunikace s rodiči (modelové situace)
- Praktická analýza efektivní komunikace a manipulativních vzorců komunikace
Cíle a přínosy:
Cílem vzdělávacího programu je rozšíření kompetencí pedagogů v oblasti komunikace v pedagogickém procesu.
Lektorka:
Mgr. Ivana Chramostová, Ph.D., MBA
Absolventka PF Ostravské university – obor pedagogika a psychologie, 1. stupeň ZŠ; PF UK v Praze – studium pro vedoucí pedagogické pracovníky, CEMI MBA Studies Praha – Executive MBA a doktorského studia v oboru pedagogika na Dolnoslezské vysoké škole ve Wroclawi.
Pracovala jako učitelka 1. st. a 2. st. Vykonávala funkci ředitelky školy a školní inspektorky.
Byla hodnotitelem a zpravodajem projektů OPVK a OP VVV. Věnuje se publikační činnosti, managementu. Již 20 let pracuje jako lektor v oblasti vzdělávání dospělých.
Ivana Chramostová vede kurzy vzdělávání pedagogů, manažerů a podnikatelů, managementu osobního rozvoje, manažerské kultury a etiky, personálního managementu, strategického managementu a účastní se poradenských programů pro osoby evidované na úřadu práce.
Při vedení kurzů dává velký prostor účastníkům k vyjádření jejich názorů a potřeb. Preferuje individuální přístup, přátelskou pracovní atmosféru s přiměřenou mírou humoru a vysokou koncentrací na výkon.