Formativní hodnocení
Pojďte se seznámit s principy a strategiemi formativního hodnocení jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu.
Komu je seminář určen:
pro všechny pedagogické pracovníky
Obsahová náplň:
Tento čtyřhodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu.
Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení.
Seminář je založen na praktických ukázkách, zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)
- HODINA - teoretické vymezení, co to vlastně je formativní hodnocení, zaměřujeme se na to, aby účastníci vnímali formativní hodnocení především jako nástroje komunikace mezi pedagogem a žákem, mezi pedagogem a třídním kolektivem
- HODINA - principy a strategie formativního hodnocení. Není to princip, ale hlavně koncepce. Cíl výuky. Kritéria úspěchu. Třídní komunikace. Zpětná vazba. Hodnocení a sebehodnocení, praktická ukázka. Účastníci dostanou k vypracování krátký úkol. Dále lektor provádí metody, formy a strategie formativního hodnocení. Účastníci provádějí hodnocení a sebehodnocení
- HODINA - úspěch. Co to vlastně je úspěch. Jak zvládat tlak na výkon, kdy je vhodný, kdy nikoliv. Jak určit co to je úspěch. Práce se sebeaktualizační tendencí žáků i celého třídního kolektivu
- HODINA - závěrečná debata a reflexivní část, odpovědi na dotazy. Závěrečná hodina je o zjištění toho, co si z tohoto vzdělávání odnášejí účastníci. Následně se vede debata, lektor odpovídá na další dotazy účastníků
Cílem je seznámit účastníky s formami a strategiemi formativního hodnocení, jeho výhodami a nevýhodami.
Účastníci si sami vyzkouší jednotlivé formy a strategie formativního hodnocení.
Lektor: Mgr. Kamil Novák
Vzdělání: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity – Učitelství ekonomických předmětů
Akreditovaný sebezkušenostní výcvik ve vedení třídního kolektivu, práce s pedagogickým sborem a vedení skupin osobnostního rozvoje – pětiletý, 600 hodin
2018 – dosud – PREVENTISTA – ZŠ I SŠ, práce s pedagogickým sborem
2018 – dosud – UČITEL SŠPES PRAHA