Motivace a motivátory ve školním prostředí
Seminář si klade za cíl seznámit pedagogy s problematikou motivace a motivováním žáků a studentů.
Komu je kurz určen:
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé speciálních škol
- Asistenti pedagoga
Obsahová náplň:
Základem úspěchu je, aby učení žáky bavilo. Pokud se budou nové věci dozvídat rádi a na hodinu se budou těšit, máte z velké části vyhráno. Každé učení by mělo být poutavé a smysly podněcující. Existuje přímé spojení mezi tím, jak se děti cítí a jak se chovají. Když se dítě cítí dobře, bude se tak i chovat. A jak jim můžeme pomoci, aby se cítily dobře? Když přijmeme jejich pocity.
- Školení pedagogům nabídne širokou paletu informací týkajících se motivace žáků přímo ve výuce i mimo ni.
- Motivace – jak dosáhnout pozitivního motivačního přesvědčení? Katalog podpůrných opatření – Podpora motivace žáka
- Motivační faktory; Vnitřní a vnější motivace; Důvody motivačních problémů ve škole
- Motivační teorie; Jak motivovat sám sebe
- Hodnocení jako motivační faktor
- Motivující a demotivující činitelé; Projevy motivovaného a nemotivovaného žáka, Zlozvyky
- Jak motivovat „nemotivované“ dítě
Cíle a přínosy:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogy s problematikou motivace a motivování žáků
Lektorka:
Mgr. Ivana Chramostová, Ph.D., MBA
Absolventka PF Ostravské university – obor pedagogika a psychologie, 1. stupeň ZŠ; PF UK v Praze – studium pro vedoucí pedagogické pracovníky, CEMI MBA Studies Praha – Executive MBA a doktorského studia v oboru pedagogika na Dolnoslezské vysoké škole ve Wroclawi.
Pracovala jako učitelka 1. st. a 2. st. Vykonávala funkci ředitelky školy a školní inspektorky.
Byla hodnotitelem a zpravodajem projektů OPVK a OP VVV. Věnuje se publikační činnosti, managementu. Již 20 let pracuje jako lektor v oblasti vzdělávání dospělých.
Ivana Chramostová vede kurzy vzdělávání pedagogů, manažerů a podnikatelů, managementu osobního rozvoje, manažerské kultury a etiky, personálního managementu, strategického managementu a účastní se poradenských programů pro osoby evidované na úřadu práce.
Při vedení kurzů dává velký prostor účastníkům k vyjádření jejich názorů a potřeb. Preferuje individuální přístup, přátelskou pracovní atmosféru s přiměřenou mírou humoru a vysokou koncentrací na výkon.