Projektové vyučování na základní škole
Projektové učení nebo projektové vyučování je konstruktivistickým pedagogickým přístupem, jehož cílem je navodit hlubokou, detailní úroveň učení se s využitím metod na bázi průzkumu či výzkumu podpořenými tématy, která jsou skutečná, zajímavá a důležitá pro studentův každodenní život.
Komu je kurz určen:
ZŠ, ŠD, ŠK, SVČ
Obsahová náplň:
- Formy realizace projektů
- Možnosti uvedení v ŠVP, možnosti využití disponibilní časové dotace
- Možnosti zabudování do jednotlivých předmětů
- Propojování jednotlivých předmětů
- Proč projektové vyučování
- Co je a co není projekt
- Přednosti projektů
- Připravujeme projekt
- Jak připravit žáky na projekt
- Role žáků ve skupině
- Ukázky projektů
- Hodnocení práce v kooperativních skupinách
- Náměty na aktivity k hodnocení a sebehodnocení v projektovém vyučování
Cíle a přínosy:
Cílem vzdělávacího programu je poskytnout metodický návod, hry a formy práce pro projektové vyučování a pro praktickou realizaci průřezových témat.
Lektorka:
Mgr. Ivana Chramostová, Ph.D., MBA
Absolventka PF Ostravské university – obor pedagogika a psychologie, 1. stupeň ZŠ; PF UK v Praze – studium pro vedoucí pedagogické pracovníky, CEMI MBA Studies Praha – Executive MBA a doktorského studia v oboru pedagogika na Dolnoslezské vysoké škole ve Wroclawi.
Pracovala jako učitelka 1. st. a 2. st. Vykonávala funkci ředitelky školy a školní inspektorky.
Byla hodnotitelem a zpravodajem projektů OPVK a OP VVV. Věnuje se publikační činnosti, managementu. Již 20 let pracuje jako lektor v oblasti vzdělávání dospělých.
Ivana Chramostová vede kurzy vzdělávání pedagogů, manažerů a podnikatelů, managementu osobního rozvoje, manažerské kultury a etiky, personálního managementu, strategického managementu a účastní se poradenských programů pro osoby evidované na úřadu práce.
Při vedení kurzů dává velký prostor účastníkům k vyjádření jejich názorů a potřeb. Preferuje individuální přístup, přátelskou pracovní atmosféru s přiměřenou mírou humoru a vysokou koncentrací na výkon.