Spolupráce asistenta pedagoga s pedagogem
Funkční spolupráce s učitelem je základní podmínkou pro efektivní zapojení asistenta pedagoga do práce s žáky i do celkového života třídy a školy.
Seminář se zaměřuje na problematiku efektivní spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga.
Součástí jsou také případové studie, struktura a metodika vzájemné spolupráce.
Účastníci také vytvářejí svůj vlastní návrh optimální spolupráce, součástí je také diskuze.
Komu je kurz určen:
Pro všechny pedagogické pracovníky.
Obsahová náplň:
- HODINA - seznámení se základními pojmy, pedagog, asistent pedagoga, pravidla jejich vzájemné spolupráce, struktura a metodika této spolupráce
- HODINA - asistent pedagoga jaké nedílná složka inkluzivního pojetí výchovně vzdělávací soustavy, jeho pravomoci, jeho úkoly, jeho postavení v rámci práce s třídním kolektivem, komunikace s rodiči, případová studie
- HODINA - časté problémy v souvislosti s inkluzivním pojetím, v této hodině se zaměřujeme na problematiku poruch chování, tvorba vlastního návrhu vzájemné spolupráce pedagog a asistenta pedagoga
- HODINA - evaluační hodina a uvedení dalších možných technik, které mohou účastníci využívat, dále je zde prostor pro debatu, zodpovídaní otázek, součástí této hodiny je také evaluace.
Co vám kurz přinese:
Cílem je seznámit účastníky s problematikou spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga. Cílem je především to, aby účastníci byli schopni sami navrhnout strukturu této spolupráce a realizovat ji v prostředí školní třídy. Součástí je hlavní problémy, které souvisí právě s inkluzí a možnosti, jak tyto problémy řešit ve vzájemné spolupráci pedagoga a asistenta pedagoga.
Lektor:
Mgr. Kamil Novák
Vzdělání: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity – Učitelství ekonomických předmětů
Akreditovaný sebezkušenostní výcvik ve vedení třídního kolektivu, práce s pedagogickým sborem a vedení skupin osobnostního rozvoje – pětiletý, 600 hodin
2018 – dosud – PREVENTISTA – ZŠ I SŠ, práce s pedagogickým sborem
2018 – dosud – UČITEL SŠPES PRAHA